Nieuw trendy unisex horlogemerk
In de Ice-Bar in Amsterdam kwamen media en genodigden samen om de nieuwe collecties van Ice-Watch te bekijken, bewonderen en proberen. Bekenden als Charly Luske, Horace Cohen, Tim Akkerman en Bas Muijs waren bij de persdag van dit nieuwe hippe horloge merk. Ook de zangers van Re-Play en de vele toegestroomde journalisten waren enthousiast over de diversiteit aan collecties van Ice-Watch.
Het Belgische merk, dat pas drie jaar bestaat en wereldwijd al in 90 landen een ongekend succes is, speelt in op de huidige trends in fashion, is fun, trendy en straalt blijheid, durf en dynamisme uit. Bijzonder aan Ice-Watch is dat het merk in zeer korte tijd zo’n doorslaand succes heeft weten te bereiken. Verwacht wordt dat er dit jaar zo’n 3½ miljoen ICE-Watches verkocht zullen worden aan mannen en vrouwen. Al met al in de horlogebranche een bijzonder fenomeen.
Jean-Pierre Lutgen, creatief brein achter Ice-Watch, hield zich aanvankelijk bezig met promotionele horloges. Maar deze eigenzinnige perfectionist en bevlogen entrepreneur wilde meer en richtte drie jaar geleden zijn merk op. Nu komt Ice-Watch ieder jaar met 2 grote collecties (zomer en winter) en diverse tussencollecties die stuk voor stuk inspelen op de seizoenen, modekleuren en -trends.
De nieuwe distributeur van het merk, Paul Simons Watches en Design, slaat met deze uitbreiding in ’t portfolio ook een nieuwe weg in. Het bedrijf dat in 1976 werd opgericht, is sinds 1986 importeur en distributeur van gerenommeerde horloge merken in de Benelux. Met veel succes zijn in het verleden merken als IWC geïntroduceerd in de markt en groot gemaakt. Nu werkt Paul Simons W&D met de topmerken Zenith, Frederique Constant, Alpina, Chronoswiss en Mazzuoli. Ice-Watch is tussen deze gevestigde namen een kleurrijke, inspirerende en brutale nieuweling.
Het motto van Ice-Watch is CHANGE. Beter gezegd nog: Change. You Can. Waarom? Om drie redenen. Ten eerste wil het merk horloges in verschillende prijsklassen aanbieden, beginnend vanaf 59 euro zodat het voor iedereen toegankelijk is. Ten tweede wil Ice-Watch met een breed scala aan kleuren mensen inspireren en tot slot zodat de verschillende modellen geschikt zijn voor allerlei dagelijkse bezigheden zoals werk, sport en uitgaan. Men verandert graag van horloge, Ice-Watch speelt hier op in door de horloges ook als spaar item aan te bieden.
Maar of je er ooit genoeg van kunt sparen is de vraag. Met de nieuwe collecties blijft het merk vooruitlopen op de trends, blijft Ice-Watch uitdagen om te experimenteren en variëren met kleur en op te vallen. Kortom: Ice-Watch daagt je uit om op elk moment jezelf te zijn.