Trend: Nederlanders kopen steeds meer biologische zuive
Gorinchem, dinsdag 28 september 2010 - Natuurlijk, ambachtelijk en gezond zijn bestaande trends op het gebied van voeding. De Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw ziet dat biologische zuivel een enorme opmars maakt. Tegen het einde van het jaar zal zuivel de grootste productgroep zijn binnen biologische voeding. Om Nederlanders te stimuleren meer biologische producten aan te schaffen start deze week een landelijke spaaractie, waarbij men bij aanschaf van biologische producten een avondje uit cadeau krijgt. Arla introduceerde dit jaar diverse biologische zuivelproducten en is mede-initiatiefnemer van de actie. "Het is goed om extra aandacht te genereren voor de biologische voedingsbranche. Met het sparen voor een leuke voorstelling worden nog meer consumenten gestimuleerd om kennis te maken met biologische producten van onder andere Arla”, aldus Joanne Thijsse van Arla Foods Nederland.
Start campagne: Lekker uit met Biologisch
Om biologische voeding nog meer onder de aandacht te brengen, start deze week de landelijke campagne: ‘Lekker uit met Biologisch’. Kopers van biologische voeding kunnen 20 EKO keurmerkjes sparen - die op alle biologische producten te vinden zijn - en deze volle spaarkaart inruilen voor een voorstelling naar wens. Vanaf 27 september tot 20 november kan men met een volle spaarkaart gratis naar het (kinder)theater, de bioscoop of het museum. Op www.proefdeaandacht.nl zijn de spaarkaarten te vinden en staat een overzicht van alle deelnemende voorstellingen en partijen.
Zuivel heerst binnen biologische sector
Nadat van oudsher biologische AGF de grootste biologische productgroep was, zal zuivel deze positie gaan overnemen in 2010. Met name door het aanbod van A-merken en het beperkte prijsverschil tussen zuivelproducten en biologische zuivelproducten. De verwachting is dat consumentenomzet biologische voeding in 2010 boven de 700 miljoen uit zal komen.