Beauty webshop COSMANIA wint Marie Claire Starters Award!

  

Zeg je COSMANIA dan zeg je cosmetica lovers! COSMANIA is namelijk een kersverse, begin 2011 te lanceren webwinkel die spannende, hippe, up-coming en betaalbare beautymerken uit het buitenland naar Nederland haalt. Marije Hoff (30) en Marcel Dekker (38) hebben op 15 oktober met het COSMANIA business plan de Marie Claire Starters Award in de wacht gesleept. Gekozen uit drie genomineerden hebben jury en publiek de COSMANIA letterlijk ontketend!

COSMANIE mikt met name op klanten die reizen en veel buitenlandse beautyproducten kennen, die ze ook graag thuis willen gebruiken. Ze staan positief in het leven en bezitten een sophisticated ‘crazyness’ voor nieuwe cosmeticamerken en trends. Omdat ze het leuk vinden om op de hoogte te zijn en goed voor zichzelf te zorgen. Dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen. Marije en Marcel hebben een gedegen e-commerce en marketingachtergrond in beauty en lifestyle en hebben o.a. voor L’Oréal en Oilily gewerkt. Een gedeelde droom en terugkerend gespreksonderwerp was een eigen bedrijf. COSMANIA is het idee en de aftrap!

De jury
De jury van de Marie Claire Starters Award bestond dit jaar uit hoofdredacteur May-Britt Mobach, Marie Claire uitgever Sanne Visser, Supertrash eigenaresse Olcay Gülsen en Martin Hegeman, divisiedirecteur van Mercedes Benz en smart. Zij hebben de businessplannen beoordeeld op een aantal criteria: Is het plan innovatief en creatief, is het haalbaar, valt er geld mee te verdienen? Ook moest het plan vernieuwend en gedurfd zijn. Marie Claire over COSMANIA: ' Dit is echt een prima businesscase. Ze noemen als mogelijkheid mooie merken als Korres, Malin+Goetz en Essie. Online verkopen is hot en ook de beautyindustrie groeit nog steeds. Hier kunnen ze geld mee verdienen'.